Sneeuw in Helmond Centrum door UPC

De nodige TV kijkers in het Centrum van Helmond ondervinden last van de slechte beeldkwaliteit via de kabel van UPC.
Gistermiddag waren wij op bezoek bij oma in serviceflat De Ameide en het was niet normaal wat we zagen.
Bewoners van deze flat hebben geen brief ontvangen van UPC maar ook zij hebben te maken met wel heel slecht beeld.
Ik heb enige foto’s gemaakt van een paar slechte zenders en heb inmiddels meer klachten vanuit het Centrum gehoord.
Ik vind dat UPC zich er maar gemakkelijk van af maakt zie de mededeling hier onder die op hun website staat.
Misschien is het een manier om kijkers te dwingen om over te stappen naar digitale zenders.
Upc1 Upc2 Upc3 Upc4 Klik op de foto’s.

Nieuwe (stoor)zender

18 september is er in Helmond een nieuwe NOZEMA-zendmast in gebruik genomen. De straling van deze zendmast kan storing geven op uw televisie. Mogelijk kunt u hierdoor sneeuw of strepen ervaren op de zenders NET 5, National Geographic Channel, CNN en Brabant10.

Hoewel gelukkig niet iedereen last zal hebben van de nieuwe stoorzender, kan UPC helaas niet voorkomen dat de storing mogelijk optreedt. Uiteraard helpen wij u wel zo goed mogelijk bij het oplossen van het probleem.

UPC klanten die nabij de nieuwe stoorzender wonen hebben van ons een brief ontvangen met daarop een speciaal telefoonnummer. Door uw gegevens achter te laten op dit speciale telefoonnummer ontvangt u van ons gratis een goede kabelset van 1 en 5 meter. In veel gevallen zal het gebruik van goede coax-kabels het probleem oplossen. Tevens ontvangt u op vertoon van deze brief in het UPC Center in Eindhoven 20% korting op alle benodigde materialen om uw binnenhuisinstallatie te verbeteren.

Kijkers van UPC Digitale TV zullen overigens geen storing ondervinden door de nieuwe zendmast.

0 gedachten over “Sneeuw in Helmond Centrum door UPC

  1. Dit is inderdaad een slechte zaak van zowel UPC als van NOZEMA.
    Gelukkig heb ik al jaren geleden dubbel afgeschermde kabels hier in huis gelegd, dus heb ik geen last van deze storingen.

  2. Wij betreuren het dat de bewoners van deze serviceflat problemen met de ontvangst ervaren als gevolg van interferentie van de nieuwe zendmast.

    UPC heeft geprobeerd haar klanten vooraf zo goed mogelijk te informeren. Collectieve klanten (serviceflats, verzorgingstehuizen, etc.) zijn via de beheerder door ons gexc3xafnformeerd.

    Wij adviseren u in dit geval dan ook melding te maken bij de beheerder van de serviceflat. Deze kan contact opnemen met onze storingsdienst via ons servicenummer 0900-1580.

  3. Ook wij hebben slecht beeld en een brief van UPC gehad.
    In de brief staat dat je een geautomatiseerd nummer van UPC moet bellen.
    Verzocht wordt om je klantnummer in te toetsen waarna je gratis 2 kabels toegestuurd zult krijgen.
    Echter na het intypen van het klantnummer kreeg ik te horen dat dit nummer onbekend was en dat ik maar het servicenummer van UPC moest bellen.
    Dit nummer kost echter zoveel per minuut en dat heb ik dus niet gedaan.
    Ik heb een e-mail gestuurd en ben nu in afwachting van de kabels.
    Voor mij is het onbegrijpelijk dat dit alles zo maar kan als ze bij voorbaat weten dat je er veel mensen mee in de problemen brengt.

  4. gelukkig heb ik thuis onsbrabantnet, perfect beeld, en is er een zender slecht dan zetten ze hem gewoon op een andere frequentie!

    helaas wel last van bij mijn vriendin, toch maar even kabel vernieuwen.

    iemand een idee wat ik kan doen als het dan nog steeds slecht is?
    kabels zijn nu al niet slecht (75 ohm kabels).

  5. @Beste UPC Webcare team, poeh, poeh, met deze opmerkingen doe je je klanten geen goed. Op de eerste plaats ben ik van mening dat de website van upc onvoldoende duidelijk maakt hoe in het bezit te komen van de bewuste kabel. biedt de website van upc onvoldoende oplossingen voor dit probleem. Ja, er wordt wel omschreven waardoor het probleem is ontstaan maar een tel.nr. wat je dan moet bellen is niet te vinden. Je wordt vrolijk doorgelinkt, maar dan.
    Daxc2xb4s 1.
    Ten tweede ben ik van mening dat de huidige situatie in meenig opzicht door upc wordt uitgebuit. Niet alleen wordt door het beantwoorden van de computerstemvragen het bestand upcxc2xb4ers wat geen digitale tv heeft weer eens goed opgeschoont. maar is het tegelijkertijd een mooie gelegenheid voor het maken van reclame van dat zelfde product door upc. Er wordt simpelweg voorbij gegaan aan het feit dat veel abbonneexc2xb4s simpelweg geen goede ontvangst hebben van zenders die gewoon goed moeten zijn. Kijk, ik ben geen fan van die bewuste zenders, maar er zijn veel anderen die dat wel zijn. Ouderen bijv. die graag de lokale tv willen ontvangen, en daarvoor ook betalen. Dit afdoen met een kabekltje is onvoldoende!

  6. Hm, het schijnt dat digitenne op die zendmast wordt uitgezonden. Misschien dat ik dat eens ga proberen, een stuk goedkoper dan UPC. Plus we zitten dicht bij de mast, dus goede ontvangst. Hmmmm, interessant!

  7. Woon midden in centrum Helmond. Vandaag nieuwe kabels aangelegd met nieuwe connectoren. Beeld blijft slecht. De website van UPC geeft slechte voorlichting. Ze maken zich er met een “Jantje van Leiden” vanaf. De richtlijnen die zij geven over bekabeling stellen niets voor en waren al bekend. Zij hebben deze problemen veroorzaakt en moeten ze ook maar oplossen!

  8. Ik hoorde dit op het werk enige weken terug, dacht dat het een grapje was. Vandaag krijg ik een brief binnen van UPC hierover (15 oktober!), de brief is gedateerd 15 september!…. geweldig, weer een voorbeeldje non-administratie. Ik heb wel digitale televisie dus geen problemen, maar het is diep triest dat dit uberhaupt mogelijk is.

  9. Alles geprobeerd, kabels van UPC, zelf nieuwe dure kabels gekocht het blijft pet!!!
    Heeft er iemmand en voorstel??

  10. Op dinsdag 21 juni 2009 is er om 19.45 uur een “hoorzitting” van de bezwaarschriften commissie van de gemeente Helmond.
    Deze is in de Commissiekamer A op Boscotondo (naast de stadswinkel)
    KPN is ook uitgenodigd om aanwezig te zijn.
    De vraag zal zijn of de gemeente eventueel onzorgvuldig is geweest met het verlenen van een vergunning aan KPN en of de gemeente alsnog eisen wil/kan stellen aan KPN om de interferentie storingen van de digitenne mast tegen te gaan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: